W Wiedniu ruszyła nowa linia tramwajowa nr 27, łącząca Floridsdorf i Donaustadt. Ze Strebersdorfu tramwaje linii 27 jadą po istniejącej linii 26 do Prinzgasse, a stamtąd nową, 2,4-kilometrową trasą wzdłuż przyszłej stacji Hirschstettner Hauptallee do Aspern Nord. Pasażerowie mogą przesiąść się na trzy linie metra (U6, U1, U2), a także na liczne linie tramwajowe i autobusowe oraz na pociągi podmiejskie S-Bahn.
Linia 27 ruszyła 6 października. Tramwaje kursują na trasie liczącej 13,5 kilometra, z czego przez 2,4 kilometra na zupełnie nowo wybudowanym odcinku. Spośród 28 przystanków sześć zostało wybudowanych na nowo. Na części trasy nowa linia ma wydzielony pas ruchu. W godzinach szczytu na głównym odcinku trasy zaoferowano częstotliwość kursowania tramwajów co 3,5 minuty – naprzemiennie między liniami 27 i dotychczas funkcjonującą 26. W dni szkolne linia 27 kursuje co 6,5 minuty w godzinach szczytu porannego oraz co 7,5 minuty po południu.
– Dzięki nowej linii 27 uruchamiamy już drugi tramwaj w tym roku. mieszkańcy dwóch dynamicznie rozwijających się dzielnic będą mogli korzystać z najnowocześniejszego połączenia komunikacji miejskiej: 13,5-kilometrowej trasy, w tym 2,4-kilometrowej nowej linii, z przesiadkami na trzy linie metra i S-Bahn. Jestem szczególnie dumny z przyjaznego dla klimatu projektu. 300 nowych drzew, 800-metrowy zielony pas i ścieżka rowerowa prowadząca do Seestadt pokazują, jak nowoczesna urbanistyka i mobilność wzajemnie się przenikają – mówi Ulli Sima, radna miejska ds. planowania i mobilności.
Szczególną atrakcją jest nowo wybudowany most w Aspern Nord o długości 120 metrów i szerokości około 15 metrów: nad nim przebiega linia 27, nad liniami U2 i S-Bahn. Z nowego przystanku Aspern Nord/Mayrederbrücke pasażerowie mogą łatwo przesiąść się na linie U2 i S-Bahn.
Sercem nowej linii jest Hirschstetten Hauptallee, trzypasmowy zielony bulwar bez ruchu samochodowego. Linia 27 będzie biegnie tędy po 800-metrowej „zielonej” trasie. Wzdłuż niej cykliści będą mogli korzystać z wydzielonej dwukierunkowej ścieżki rowerowej do Seestadt. Nowa linia 27 ma obsługiwać średnio 20 tys. pasażerów dziennie.
Nowa linia tramwajowa nr 27 łączy Floridsdorf i Donaustadt na łącznej długości 13,5 kilometra. To wydajne połączenie łączy trzy linie metra (U6, U1, U2), a także liczne linie tramwajowe i autobusowe oraz system kolei podmiejskiej (S-Bahn). Dzięki tramwajowi nr 27 Wiener Linien nie tylko tworzy nowe połączenie, ale także zapewnia wysoką jakość usług. Na wspólnym odcinku z linią 26 możemy zaoferować odstępy między kursami wynoszące zaledwie 3,5 minuty w godzinach szczytu – co oznacza krótki czas oczekiwania i niezawodną mobilność dla naszych pasażerów – mówi Aleksandra Reinagl, prezeska zarządu Wiener Linien.
Wraz z uruchomieniem linii 27, do historii przeszła inna linia – 33.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.